10 خاصیت نوشیدن آب از ظروف مسی برای خانم های باردار

10 خاصیت نوشیدن آب از ظروف مسی برای خانم های باردار ، این مقاله ترجمه یک مقاله معتبر خارجی می باشد که در سایت نفیس مس منتشر می شود ، ظروف مسی اصل خواص بیشماری برای بدن انسان دارد ، در مقاله 10 فایده نوشیدن آب از ظروف مسی برای سلامتی شما رو با تعدادی از خواص ظروف مسی آشنا کردیم در این مقاله شما رو با خواص نوشیدن آب از ظروف مسی در دوران بارداری خانم ها آشنا میکنیم به خانم های باردار توصیه می کنیم موارد گفته شده رو جدی بگیرن .

ظروف مسی در دوران حامله گی

واقعیت این است که اجدادمان از منافع بیشمار نوشیدن آب از ظروف مسی گفته اند. وقتی که آب را در ظرف مسی می‌ریزید، با یون‌های مثبت شارژ می‌شود. آب باید حداقل به مدت 8 ساعت قبل از مصرف در ظرف مسی نگهداری شود تا خواص مس را جذب کند.

با توجه به این که ظرف مسی سرشار از الکترولیت‌هاست، آب در ظرف مسی گندیده و متعفن نمی‌شود و این ویژگی باعث می‌شود که بتوان آب را برای چند ساعت استفاده کرد.

از همین رو متخصصان تغذیه به خانمهای باردار توصیه می‌کنند که هر روز یک لیوان آب سرشار از مس بنوشند.این لیوان آب که توسط مس بار الکتریکی مثبت دارد، حاوی خواص آنتی اکسیدان، ضد التهاب و آنتی باکتریال است که برای خانم‌های باردار فوق‌العاده است. مس به سلامت بدن از طریق خروج بیماری‌ها و سموم کمک می‌کند.

آیا نوشیدن آب درظروف مسی برای خانم بادار بی‌خطر است؟

خانم‌های باردار میتوانند بدون هیچ‌گونه نگرانی باتوجه به خواص بیشمار ظروف مسی برای بدن ، از ظروف مسی آب بنوشند. به علاوه اثرات استریلیزه کنندگی آبی که در ظرف مس است، آن را برای مصرف، خالص، پاکیزه وبی‌خطر می‌کند.

نقش مس در دوران بارداری

  • مس برای تشکیل سلول‌های تازه خونی در خانم‌های باردار ضروری است.
  • در طی دوران بارداری گردش خون دوبرابر می‌شود و به همین دلیل مس ضروری است.
  • ممکن است بعضی خانم‌ها در طی سال‌های اول بعد از زایمان دچار کمبود مس شوند مثل ریزش مو، خستگی، اسهال، ورم و سایر موارد شوند.
  • در چنین مواردی برای غلبه بر کمبود مس می‌توانند 2 تا 3 لیوان آب از ظروف مسی بنوشند.
  • نوشیدن این مقدار آب حدود 1 میلی گرم مس را به طور روزانه تامین می‌کند که بسیار مفید است.

10 فایده نوشیدن آب از ظروف مسی برای خانم های باردار :

1- ‌مقابله با بیماری‌های ناشی از آب

در طی سالهای گذشته  نوشیدن آب از ظروف مسی به دلیل خواص ضد میکروبی تبدیل به یک عادت برای خانم‌های باردار شده است. این آب دارای اثر استریلیزگی است که باعث مرگ باکتری‌های ای کولی( E Coli) می‌شود. به علاوه چنین آبی در مقابله با بیماری‌های ناشی از آب شامل وبا، سالمونلا،  شیگلا، تیفوس و ویروس‌هایی شامل هپاتیت آ می‌شود.

2- بهبود عملکرد غده تیروئید

مس یکی از مواد معدنی ضروری برای خانم‌های باردار است. مس عملکرد غده تیروئید را از طریق اضافه کردن مقادیر مورد نیاز مس بهبود می‌دهد. کمبود مس عامل اصلی مسائل و مشکلات تیروئید است. نوشیدن یک لیوتن آب از ظروف مسی قبل از هر وعده غذایی از بیماری‌های تیروئید جلوگیر می‌کند.

3- مقابله با کم خونی

آب شارژ شده با مس نقش بسیار مهمی در جلوگیری و مبارزه با کم خونی دارد. کمبود مس در خانمهای باردار به کم خونی منجر می‌شود. نوشیدن یک لیوان آب از ظروف مسی سطوح هموگلوبین را بهبود می‌بخشد . همچنین تولید سلول‌های خونی را نیز بهبود می‌بخشد.

4- کاهش درد عضلانی

تجربه دردهای عضلانی برای خانم‌‌های باردار طبیعی است. نوشیدن آب از ظروف مسی در بهبود و تسکین این دردها موثر است.

5- کمک به بهبود ساختار بدن نوزاد

مس موجود در آبی که در ظروف مسی نگهداری شده است، برای رشد رگهای خونی، سیستم عصبی، سیستم قلب و اسکلت جنین موثر است. همچنین به بهبود سلامت مو و پوست نیز کمک می‌کند.

6- جلوگیری از اختلالات عصبی رفتاری

نوشیدن آب از ظروف مسی باعث جلوگیری از پیشرفت اختلال کم توجهی – بیش فعالی در جنین می‌شود. مس موجود در آب شکاف‌های عصبی در مغز را از طریق سنتز لیپیدها می‌پوشاند تا غلاف مایلین را تشکیل دهد. کمبود مس به عوارض متعددی منتهی می‌شود.  بنابراین برای داشتن یک سیستم اعصاب مرکزی سالم نوشیدن آب از ظروف مسی ضروری است. این آب از پیشرفت آلزایمر و پارکینسون نیز جلوگیری می‌کند. به علاوه مصرف منظم آب از ظروف مسی به مقاومت در برابر تشنج کمک می‌کند.

7– بهبود گوارش

تجربه سوء هاضمه در دوران بارداری طبیعی است . این مساله به راحتی با مصرف آب از ظروف مسی بهبود می‌یابد. همچنین مس این قابلیت را دارد که موتور محرک فعالیت‌‌های انقباضی و آرامشی معده برای بهبود گوارش باشد. با نوشیدن آب از ظروف مسی سیستم گوارشی سالمی داشته باشید.

8- کمک در جذب آهن

در دوران بارداری جذب مقادیر آهن ضروری از طریق رژیم غذایی ضروری است. نوشیدن آب از ظروف مسی در جذب آهن کمک می‌کند و باعث جلوگیری از کم خونی می‌شود.

9- کمک به حفظ سطوح فشار خون

مس نقش قابل ملاحظه‌ای در تنظیم سطح فشار خون دارد. زیرا ایجاد پلاک‌ها را محدود می‌کند و رگ‌های خونی را برای تقویت گردش خون باز می‌کند. نوشیدن آب از ظروف مسی باعث می‌شود که خانم‌های باردار سطح فشار خون مناسبی داشته باشند و از مسائل و مشکلات فشارخون بالا در امان باشند.

10- محافظت از قلب

مس موجود در آب ریسک مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی در خانم‌های بارداررا کاهش می‌دهد. مس ریتم قلب را حفظ می‌کند و سطح تری گلیسیرید و کلسترول را کاهش می‌دهد. این آب همچنین جریان خون به قلب را تقویت کرده و وقوع بیماریهای قلبی را از بین می‌برد.

در دوران حاملگی از پختن غذا در ظروف مسی خودداری کنید که  توصیه نشده است.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا از مزایای نوشیدن آب در ظروف مسی آگاه شوید. همین الان یک پارچ و لیوان مسی با کیفیت تهیه کنید تا دوران بارداری خود را به سلامت سپری کنید. همچنین غذاهای سرشار از مس مثل آجیل‌ها، سبزی‌های برگ سبز، عسل، چغندر، بادام گوشت و جو بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *